Majikan Tidak Berhak Whatsapp Pekerja Selepas Waktu Kerja Melainkan Bayar Gaji Lebih

Majikan Tidak Berhak Whatsapp Pekerja Selepas Waktu Kerja Melainkan Bayar Gaji Lebih

MajikanTidak Berhak Whatsapp Pekerja Selepas Waktu Kerja Melainkan Bayar Gaji Lebih. Netizen: “Ni x mengira hari dan waktu wsap sentiasa masuk….huhu..”

Sedikit info mengenai whatsapp: WhatsApp Messenger adalah perkhidmatan penghantaran freeware dan lintas-platform dan Voice over IP (VoIP) yang dimiliki oleh Facebook. Aplikasi ini membolehkan penghantaran mesej teks dan panggilan suara, serta panggilan video, imej dan media lain, dokumen, dan lokasi pengguna. Aplikasi berjalan dari peranti mudah alih tetapi juga boleh diakses dari komputer desktop; perkhidmatan itu memerlukan pengguna pengguna untuk menyediakan nombor mudah alih selular standard.

Dalam kehidupan seharian kita, terutama waktu kerja, oleh sebab aplikasi whatsapp ni sangat senang guna, banyak majikan telah guna whatsapp berhubungan dengan pelanggan, pekerja dan sebagainya. Majikan juga dapat buat meeting dengan menggunakan whatsapp sebab whatsapp ada fungsi ini membolehkan kerja boleh dilakukan dengan lebih senang. Akan tetapi, oleh sebab whatsapp sangat berkesan dalam menghubungi orang lain, kadang-kadangn timbul juga masalah. Kalau pekerja sudah lepas kerja dan balik rumah, kadang-kadang majikan akan hantar message kepada pekerja untuk untuk bincang status pekerjaan mereka. Ini dapat memberi tekanan kepada pekerja.

Video fb TV9 11 dec 2017

Credit : www.dharian.com (29 sept 2018)

Komen